Tuesday, June 11, 2019

SIAPA ITU PENTERJEMAH?

Assalamualaikum semua..

Apa Khabar? sihat semua. Saya doakan semua sihat belaka.

Pada malam yang dingin mcm nak hujan ni. saya nak kongsi tentang 
"Siapakah Dia Penterjemah?".

Siapa nak tahu? Sini saya kongsikan .. Harap semua dapat mengetahui serba sedikit.


  • penterjemah merupakan seseorang yang menterjemah dokumen bertulis daripada satu bahasa kepada bahasa yang lain iaitu bahasa sasaran.

  • Penterjemah juga membaca dan menulis bahan bahasa khusus atau bahasa umum di samping mematuhi peraturan bahasa, makna, struktur ayat, tatabahasa, tanda baca dan sebagainya.

  • Penterjemah kebiasaannya mengkhusus dalam bidang tertentu misalnya pemasaran, kewangan, teknologi dan sebagainya.

  • Penterjemah juga kebiasaannya menterjemah bahan ke dalam bahasa ibundanya.

sekian. 

saya harap kamu semua faham apa yang saya kongsikan...Enjoy..

No comments:

Post a Comment

BICARA MINDA

ALAT BANTU TERJEMAH

selamat malam n Assalamualaikum dan salam sejahtera.... welcome back to all my readers... Terima kasih kerana masih setia membaca blog saya ...

BICARA MINDA