Tuesday, June 11, 2019

Pertama-tamanya.

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM 
DAN ASSALAMUALAIKUM KEPADA SEMUA READER YANG DIRMATI ALLAH .S.W.T  SEKALIAN .


Nama saya Luqman hakim bin mohd zulkifli bin hamzah, saya berumur 22 tahun, saya pelajar lepasan STAM dari Kolej Tahfiz Sains Nurul Aman, di Kok Lanas, Kelantan pada Tahun 2017.Tujuan saya menulis Blog ini ialah untuk berkongsi dengan anda semua serba sedikit ilmu yang saya dapat dan apa yang saya fahami dari pembelajaran saya dari subjek TAMA (Terjemahan   Arab-Melayu -Arab).. Pada pandangan saya , subjek ini berjaya mencuri minat saya terhadap pengajian bahasa, untuk memberikan fokus lebih kepada pengajian bahasa. Tanggapan awal dari pelajar-pelajar sunior menggambarkan ada sedikit kerumitan dalam mengharungi pengajian pada kursus ini, tapi orang kata "Tak kenal, Maka tak Cinta''..So, bagi sya belajarlah dahulu , supaya kita dapat mengenal budi kursus atau subjek itu. Bagi saya jika NIAT yang baik, Insyallah segala pembelajran akan menjadi senang n mudah.. ia juga mempengaruhi MINAT....bagi saya ini aalah punca penting..kerana setiap orang perlu mempelajari apa yan diminati, kerana ia akan menghasilkan idea2 baru  dalam pembelajaran. itu hanyalah sekadar pandangan saya terhadap kecenderungan pembelajaran.. mungkin setakat ini sahaja dahulu. oK guys ...jumpa di lain blog insyalah,,, ASsalamualaikum..

#luqman hakim mohd zulkifli. 

No comments:

Post a Comment

BICARA MINDA

ALAT BANTU TERJEMAH

selamat malam n Assalamualaikum dan salam sejahtera.... welcome back to all my readers... Terima kasih kerana masih setia membaca blog saya ...

BICARA MINDA